Kontakt
Vill du fråga oss något, kontakta någon på banken? Har du synpunkter som du vill dela med dig till oss?
Skicka e-post:
info@smsparbank.se
Information om våra kontor:
Personal
Vill du komma i kontakt med någon från vår personal direkt? Nedan finner du kontaktuppgifter till all vår personal.
Klagomål
Banken har en strävan att alltid arbeta med förbättringar av bankens produkter och tjänster. En viktig del i arbetet är att ta missnöjda kunders klagomål på största allvar. Banken har en särskild policy som behandlar detta och som särskilt påpekar vikten att aktivt lyssna på en missnöjd kund och snabbt och sakligt utreda vad som hänt. Om banken inte anser sig kunna tillmötesgå ett klagomål har kunden rätt att få ett skriftligt svar med bankens motivering till detta.
Vart vänder du dig
Enklast och snabbast att få rättelse om du anser att ett fel blivit begånget är att vända dig till ditt kontor. Ofta behövs olika utredningar med framtagande av material och/eller vad som sagts i samtal med bankens personal. Kontoret har de bästa förutsättningarna att snabbt ta fram sådan utredning och lämna ett svar. Kontakta därför gärna handläggaren på banken eller din kontaktperson på banken om du är missnöjd.
Om du inte är nöjd med det svar du får på kontoret kan ärendet prövas på nytt. Du skall då skriva till bankens klagomålsansvarige med adress:
Sölvesborg-Mjällby Sparbank
Klagomålsansvarig
Box 77
294 22 SÖLVESBORG
Beskriv vad du tycker blivit fel och vilket kontor du kontaktat i första hand.
Missnöjd med bankens beslut
Om du efter överprövning fortfarande inte anser dig kunna acceptera bankens beslut kan du vända dig till:
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 STOCKHOLM
som opartiskt och utan kostnad prövar privatpersoners tvister mot näringsidkare.
Du kan även låta allmänn domstol pröva ditt ärende.
Information
Konsumenternas Bank- och finansbyrå är en självständig rådgivningsbyrå som avgiftsfritt lämnar vägledning i konkreta ärenden som avser bank- och värdepappersområdet. Skriv till:
Konsumenternas Bank- och finansbyrå
Klara Norra Kyrkogata 33
111 22 STOCKHOLM
eller telefon 08-24 30 85
Konsumentvägledare i din kommun lämnar också råd i hushållsekonomiska och juridiska frågor.