I rollen som kundkommunikatör tillhör du bankens privatteam. Rollen innebär att du varje dag har fokus på att:

  • Tillsammans med dina kollegor ansvara för bl a kontorsmejlen och inkommande samtal till kontorstelefonen för hela bankens räkning
  • Vara Sparbankens röst och ansikte utåt
  • Möjliggöra fler affärer för dina kundmötande kollegor genom administrativ support
  • Boka eller slussa kunder på såväl kunden som bankens initiativ
  • Var spindeln i nätet genom att samarbeta med kollegor i det egna teamet men också i andra delar av organisationen
  • Arbeta för att stärka bankens varumärke och öka kundnöjdheten

Lyckas du med ditt uppdrag, att leverera en positiv, unik och tydlig upplevelse för våra kunder i kontakten med oss oavsett kanal, bidrar du stort till Sparbankens positiva resultat och framgång.

I denna roll behöver du:

  • Ha erfarenhet av kundservice, gärna via telefoni
  • Kunna kommunicera väl i både tal och skrift, på svenska och engelska. Övriga språkkunskaper är meriterande
  • Vara engagerad, flexibel och ha stor förmåga att prioritera
  • Ha lätt för att samarbeta och skapa goda relationer
  • Meriterande om du har Swedsec Informationslicens, vilken annars förvärvas på plats
  • Stark ansvarskänsla och förmåga att se hur ditt arbete bidrar till att banken som helhet lyckas med sitt uppdrag

Intresserad? Sänd din ansökan till senast 2022-01-08. Motivera tydligt i din ansökan varför du söker, vad du kan bidra med i rollen och till banken. Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar därför din ansökan så snart som möjligt.

Vill du veta mer? Kontakta HR-chef Margareta Appelqvist, 0708-871104 eller Privatmarknadschef Mats Henriksson, 0761-271435. Facklig kontaktperson är Malin Jansson, 0725-493739.

Varmt välkommen med din ansökan!