Hoppa till textinnehållet
Aktivt val

Vi förändrar och förbättrar i vår tillgänglighet

Som alla företag följer vi hur vår verksamhet förändras och utvecklas. Ett av våra viktiga erbjudanden till våra kunder är tillgången till kontanter. De allra flesta väljer idag att betala med kort eller Swish. Några vill fortsatt betala med kontanter eller i alla fall ha några sedlar i reserv om tekniken inte funkar.

Vi har öppet

Det här löser de flesta i någon av de Bankomater som finns vid våra två kontor. Ett fåtal kunder vill fortfarande komma in på banken för att ta ut pengar i kassan, en tjänst som ligger i vårt DNA och som vi skall fortsätta med, dock på ett annat sätt. På två år har antalet besök för kontantservice mer än halverats. 

 

Vi kommer därför att ändra våra öppettider för hantering av ”manuella kontanter” inför sommaren. Vi har tagit beslut att vi skall erbjuda tjänsten ”kontantservice” varje dag men inte på våra två kontor samtidigt. Vi kommer också att minska antalet timmar som tjänsten erbjuds. Enkelt sagt kommer vi att erbjuda tjänsten 3 dagar i veckan på kontoret i Sölvesborg och 2 dagar i veckan på kontoret i Mjällby. Exakta tider kommer vi att kommunicera i andra kanaler under våren.

 

Då vi gör den här förändringen kommer vi att utöka vår tillgänglighet för allt annat som våra kunder vill möta oss kring. För att göra det än mer tillgängligt kommer vi att erbjuda möjligheten att boka möte med oss direkt på vår hemsida. De kunder som har en kontaktperson kommer säkert att bestämma tid för möte direkt med sin kontaktperson. Vi har dock väldigt många kunder som uppskattar oss, men inte behöver träffa en speciell person, utan tycker att det går bra med vem som. Där kommer den här möjligheten att bli mycket uppskattad.

 

Vi hoppas och tror att förändringen skall uppskattas av de allra flesta. Det finns säkert någon som tycker att det blir lite sämre. Då hittar vi bra lösningar för den kunden utifrån den kundens förutsättningar.